الف: کتابها
1. ابن منظور، جمالالدین محمد. (1405 ه. ق). لسان العرب. قم: نشر ادب حوزه.
ارفع، سید کاظم، مترجم. (1381). قرآن کریم. تهران: فیض کاشانی.
2. انصاریان، حسین، مترجم. (1383). قرآن کریم. قم: اسوه.
3. آیتی، عبدالمحمد، مترجم. (1374). قرآن کریم. تهران: سروش.
4. جوهری، اسماعیل بن حماد. (1407 ه. ق). صحاح اللغه. بیروت: دارالعلم للملایین.
5.حرّانی، ابومحمد. (1387). تحف العقول. مترجم: صادق حسنزاده. چاپ نهم. قم: آل علی.
6. طباطبایی، محمدحسن. (1374). تفسیر المیزان. مترجم: سید محمدباقر موسوی همدانی. قم: انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه.
7. طبرسی، فضل بن حسن. (1360). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن. مترجم: رضا ستوده. تهران: فراهانی.
8.. علم الهدی، جمیله. (1384). مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی بر اساس فلسفه صدرا. تهران. انتشارات دانشگاه امام صادق.
9. قرائتی، محسن. (1383). تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
10. مکارم شیرازی، ناصر. (1374). تفسیر نمونه. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ب: نشریات
11. حسینی کازرونی، سید احمد. «برتریها و ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی.» تربیت 95، 11-6.
12. فقیهی، علینقی. «اصول تعلیم و تربیت اسلامی.» تعلیم و تربیت 47، 44-21.
13. فلاحپور، مجید. «آداب تعلیم و تعلم در داستان موسی و خضر (ع)». مجله علوم انسانی 73، 98-167.
Brown, Scott W. (2008). "Assessment is Not a Dirty Word: Measuring Knowledge, Attitudes, and Behaviors in Interdisciplinary Learning Environments." Interdisciplinary Education in the Age of Assessment. Eds. David M. Moss, Terry A. Osborn, and Douglas Kaufman. New York: Routledge.
Milton, John. Tractate of Education. (1985). Ed. Edward E. Morris. London: Macmillan.
Schwickerath, Robert. (1913). "Pestalozzi and Pestalozzianism." Catholic Encyclopedia. Vol. 11. New York: Appleton